انتشارات افراز به‌زودی، مجموعه‌ی کامل آثار ”هرمز علی‌پور“ را منتشر می‌کند

۱۷ کتاب ”هرمز علی‌پور“ که حاصل ۵۰ سال شاعری اوست، در قالب مجموعه‌ای کامل،توسط نشر افراز به‌زودی روانه‌ی بازار کتاب خواهد شد
انتشارات افراز به‌زودی، مجموعه‌ی کامل آثار ”هرمز علی‌پور“ را منتشر می‌کند

سرویس فرهنگ و ادب هنر آنلاین: هرمز علی‌پور با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: نخستین کتابم در سال 59-60  با عنوان "با کودک و کبوتر" منتشر شد و در طی این سال‌ها هفده کتاب هم‌چون "سپیدی جهان"، "نرگس فردا"، "الواح شفاهی کسی به نام کوچک هرمز"، "نیم‌رخ آهو"، "پرتره"، "به کوچه زنبق"، "حکمت مخروبه"، "سبابه"، "بنفش پارچه‌ای"، "به گرمسیر"، "دفتر شطرنجی" و "داغ بی‌بی" که آخرین کتاب منتشر شده‌ام محسوب می‌شود به زودی در یک مجموعه منتشر خواهد شد.

او این مجموعه را حاصل 50 سال شاعری خود دانست و تصریح کرد: در هر کدام از کتاب‌های که منتشر کرده‌ام درباره کارکرد و کاربرد کلمات و آنچه می‌تواند به شعر تشخص و فرضیت ببخشد، پیشنهادهایی داده‌ام. در نهایت مخاطبی که این مجموعه را می‌خواند اگر منصف و دارای معرفت شعری و فرهنگی باشد، می‌تواند تاثیر این 50 سال شعر را در نسل‌های بعد از خود استنتاج کند.

علی‌پور توضیح داد: شعر گفتن را با شعر کلاسیک آغاز کردم و به موازات آن شعر سپید می‌گفتم. اما این مجموعه که به زودی چاپ می‌شود حاوی اشعار سپید است.  

او درباره علت چاپ اشعارش در قالب یک مجموعه، اظهارداشت: خواسته هر شاعر و نویسنده‌ای است که مجموعه کارش را ببیند. این مجموعه نیز باید زودتر چاپ می‌شد اما به دلیل خلقیات شخصی، نمی‌خواستم هم شعر بگویم و هم برای چاپ آن منت بکشم.

مجموعه کامل اشعار هرمز علی‌پور توسط نشر افراز روانه بازار کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.

هرمز علی‌پور از شاعران معاصر است که شعر گفتن را به شکل رسمی از 20 سالگی در مجلات روشنفکری و غیرروشنفکری چون "فردوسی"، "نگین" و "بانوان" آغاز کرد. او به مدت 45 سال معلم مقاطع مختلف تحصیلی بوده است.