از سوی انتشارات افراز؛ «تروریست‌ها» منتشر شد

مجموعه نمایشنامه «تروریست‌ها» نوشته مرتضی لطیفی‌نظامی، به همت انتشارت افراز روانه بازار کتاب شد.
از سوی انتشارات افراز؛ «تروریست‌ها» منتشر شد

 

مجموعه نمایشنامه «تروریست‌ها» نوشته مرتضی لطیفی‌نظامی، به همت انتشارت افراز روانه بازار کتاب شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «تروریست‌ها» تازه‌ترین اثر مرتضی لطیفی‌نظامی و شامل چهار نمایشنامه است که در روزهای گذشته از سوی انتشارات افراز به چاپ رسیده است.
مرتضی لطیفی‌نظامی در این کتاب سعی دارد تا در قالب نمایشنامه، از تروریست بگوید و با بررسی آن، دیدگاه‌های سلطه‌گر در این حوزه را به چالش بکشد.
در مقدمه کتاب آمده:
«مفهومی که امروزه از پدیده تروریسم و کلمه «تروریست» در اذهان عمومی جا افتاده، محصول روایتی است که در طول سال‌های متمادی از طرف رسانه‌ها و دیگر وسائل ارتباطات جمعی کشورهای سلطه‌گر تکرار شده و می‌شود.
در خلال انقلاب کبیر فرانسه هنگامی که این واژه در فرهنگ روز وارد شد، دولت‌هایی، کشورهای در حال جنگ با خود را با این واژه متهم کردند و طبیعتا دولت‌های «تروریست» هم مقابله به‌مثل نمودند. علاوه بر این بسیاری از کشورها برای توجیه شکنجه، زندان و حتی حذف فیزیکی مخالفان داخلی خود از چنین برچسبی برای سرکوب دگراندیشان و مخالفان خود استفاده کردند.
در زمان‌های نزدیک‌تر به ما هم برای بعضی از قدرت‌ها استفاده از کلمه «تروریست» به دستاویزی برای توجیه تجاوز و اشغال دیگر کشورها تبدیل شده است. درست بخاطر جا افتادن ساختگی مفهوم این کلمه در اذهان عمومی، چنین روندی توانسته با اعتراض ناچیز و بی‌تفاوتی افکار عمومی جهانی به‌راحتی ادامه یابد. انگیزه و امید نویسنده‌ی این نمایشنامه‌ها برانگیختن بازاندیشی و غور درباره‌ی این موضوع و سوء‌استفاده‌ای است که اشغالگران از مفهوم تروریسم و کلمه «تروریست» انجام می‌دهند.»
در بخش‌هایی از این متن می‌خوانیم:
«مرد خارجی: چرا الان اومدی؟ ... بگو!... چرا؟... اگه کاری داری بگو ولی زود بگو چون کار دارم.
دوست: چرا زود؟... دیگه هیچ وقتی واسه‌ی من نداری؟
مرد خارجی: برای تو تمام فردا رو وقت داشتم، ولی امروز نه!
دوست: ولی فردا خیلی دیره... بعد از اون چیزائی که دیشب برام گفتی نمی‌تونستم تا فردا صبر کنم... اصلا نمی‌تونستم... نه اصلا
مرد خارجی: مگه دیشب چه گفتم که با چیزهایی که قبلا گفته بودم فرق داشتن؟... چی؟... بگو چی؟...
دوست: بعضی چیزا... ولی... نوع گفتنشون...»
مرتضی لطیفی‌نظامی، نویسنده، مجسمه‌ساز و نقاش، متولد سال ۱۳۲۲ در تهران و مقیم ایتالیا است. کتاب «تروریست‌ها» نوشته مرتضی لطیفی‌نظامی، در ۱۶۵ صفحه، به قیمت ۶۵ هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و از سوی انتشارت افراز به کتاب‌فروشی‌ها رسید.
 
لینک خبر در خبرگزاری ایبنا:  https://www.ibna.ir/vdcdz90skyt0ff6.2a2y.html