توسط نشر افراز انجام شد؛ معرفی نویسنده کرد عراقی به بازار نشر ایران با یک مجموعه‌داستان

مجموعه‌داستان «تینا و داستان‌های اندیشیده‌شده» نوشته عطا محمد با ترجمه محمدرضا کلهر و نجم‌الدین براخاصی توسط نشر افراز منتشر و راهی بازار نشر شد.
توسط نشر افراز انجام شد؛ معرفی نویسنده کرد عراقی به بازار نشر ایران با یک مجموعه‌داستان

مجموعه‌داستان «تینا و داستان‌های اندیشیده‌شده» نوشته عطا محمد نویسنده کرد عراقی، به‌تازگی با ترجمه محمدرضا کلهر و نجم‌الدین برا خاصی توسط نشر افراز منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب اولین اثری است که از این نویسنده در بازار نشر ایران عرضه می‌شود و نقدی فلسفی محتوایی را به قلم بختیار علی دیگر نویسنده مطرح کرد در بر می‌گیرد.

عطا محمدسال متولد ۱۹۷۰ در سلیمانیه عراق و دارای مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه این شهر است. او نخستین داستانش را در سال ۱۹۹۴ چاپ کرد اما اولین مجموعه‌داستانش با نام «بازمانده طوایف» در سال ۱۹۹۹ به چاپ رسید.

این نویسنده مقیم سوئد است و تا به حال این کتاب‌ها از او منتشر شده‌اند:

مجموعه داستان بازمانده طوایف (۱۹۹۹)، مجموعه داستان تاس‌های رؤیا (۲۰۰۲)، دست‌نوشته‌های خست و کتاب رؤیا (۲۰۰۳)، مجموعه داستان فریب و خودپنهان‌کردن (۲۰۰۵)، رمان گشت‌های نامحسوس میر به درون تنهایی (۲۰۰۶)، رمان آفت‌های خانواده میخک (۲۰۰۶)، مجموعه‌داستان تینا و داستان‌های اندیشه‌شده (۲۰۰۷)، رمان گیلاس خون (۲۰۰۷)، رمان فهرست (۲۰۰۹)، تارزنِ رنگ (۲۰۰۹)، رمان خواجه نصرالدین که در قبال لبخنده‌ای کشته می‌شود (۲۰۱۰)، متن روایتی-اقتباسی کتاب حاشیه‌نویسان (۲۰۱۲)، پیشوای کتاب‌سازانِ کشته‌شده (۲۰۱۴).

کتاب «تینا و داستان‌های اندیشیده‌شده» از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است؛ بخش اول متن داستان‌ها و بخش دوم ضمائم را در بر می‌گیرد که تحت عنوان «با خوانش‌های متفاوت» چاپ شده است. نقد اول از بختیار علی است که داستان‌های کتاب را از دیدگاه فلسفی و محتوایی بررسی کرده است. نقد دوم از نقشه عبدل است که از دیدگاه اگزیستانسیالیسم به داستان‌های این کتاب پرداخته و نقد سوم هم به قلم محمدرضا کلهر نویسنده و منتقد کرد کشورمان نوشته شده و در آن، کتاب پیش رو از دیدگاه صناعت، تکنیک، سرچشمه و خاستگاه روایت بررسی شده است.

داستان‌های این کتاب درباره پدر یا راوی اوست که شبی ناچار می‌شود از روی دفتر سفیدی برای دخترش تینا قصه‌گویی کند. راوی که او نیز نویسنده است، شهرزادوار بر مبنای شگرد «حدیث نفس» و «قصه‌گویی» ۱۰ روایت برای دخترخواب‌رفته‌اش بازگو می‌کند.

این کتاب به تازگی چاپ و در بازار نشر عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر https://bit.ly/2YZ4vxw