اثر هانیه سلطان‌پور "در عمق‌ یک‌ونیم‌متری" برنده‌ی بهترین رمان متفاوت سال ۹۶ شد

دبیرخانه جایزه ادبی واو که متفاوت‌ترین رمان ادبیات ایران را به صورت سالانه معرفی می‌کند
اثر هانیه سلطان‌پور "در عمق‌ یک‌ونیم‌متری" برنده‌ی بهترین رمان متفاوت سال ۹۶ شد
بهترین رمان متفاوت سال ١٣٩٦ از سوی دبیرخانه جایزه ادبی واو معرفی شد
 
به گزارش روابط‌عمومی انتشارات افراز به‌نقل از خبرگزاری مهر، دبیرخانه جایزه ادبی واو که متفاوت‌ترین رمان ادبیات ایران را به صورت سالانه معرفی می‌کند، رمان «در عمق یک و نیم متری»  نوشته هانیه سلطان‌پور را برای چیدمان روایی متفاوت، زبانی شاخص و فریبنده و نثری قابل تامل و در خور توجه، به عنوان بهترین رمان متفاوت خود در سال ١٣٩٦  معرفی کرد.
همچنین نشر افراز برای چاپ این رمان به عنوان بهترین ناشر رمان متفاوت سال ١٣٩٦  برگزیده شد.
هانیه سلطان‌پور اولین بانوی نویسنده‌ای است که پس از ۱۵ دوره، عنوان  بهترین نویسنده‌ی رمان متفاوت را از  آن خود کرده است.
فائزه شاکری، دبیر این جایزه ضمن اعلام این خبر، رمان «راهنمای مردن با گیاهان دارویی»  نوشته‌ عطیه عطارزاده را برای فرم متفاوت و شخصیت پردازی خاص، به عنوان رمان شایسته ی تقدیر معرفی کرد.
دبیر این جایزه در مورد تاخیر در اعلان برگزیدگان و عدم برگزاری مراسم اهدای تندیس و لوح آنها، این گونه توضیح داد که؛ به دلیل شرایط خاص اقتصادی و تاکید این جایزه برای اهدای هدیه نقدی به برگزیدگان، با توجه به تلاش جایزه برای یافتن حامی مالی و موفق نشدن در این حوزه، علیرغم میل هویتی خود، مجبور به تعویق انداختن مراسم شده است که البته امیدوار است این امر برای دوره ی پیش رو محقق و میسر شود.
احمددرخشان، بهرنگ بقایی، اکبر روزبهانی، سوسن عابدین و فائزه سیدشاکری داوران مرحله نهایی این جایزه بودند.
 «در عمق یک و نیم متری» نخستین اثر  هانیه سلطان‌پور است و با ویراستاری یاسین محمدی، در ۲۰۰ صفحه و قیمت ۲۵۰۰۰ تومان به مخاطبان ادبیات عرضه شده است.
لازم به ذکر است که انتشارات افراز پیش از این، در سال ۱۳۸۹ و برای رمان "مهبوط" اثر مرتضا فخری نیز به عنوان "بهترین ناشر رمان متفاوت سال"  برگزیده شده بود.